Daisypath Anniversary tickers
Wishlist:

1. Notebook Dell Studio 15 i7 processor Done
2. Microsoft Mouse Arc cordless, RM190-RM200
3. Latest iPhone 32GB
4. Notebook MacBookPro for multimedia editing
5. Quicksilver 16' Gadget Bag, RM259
6. External HDD 1.5 TB (Seagate)
7. Nooka Watch, RM499
8. Quicksilver Cap RM60
9. thats for now

020 - Increase traffic blog y'all

traffic

Sure ramai blogger nak increase-kan traffic dorang to get more income on adsense or to be famous of their hottest blog? So, ni la CARA dia, hehe

1. Ping Blog URL at least sehari sekali
ermm. method Ping nie aku baru je guna beberapa hari lepas. Ping nie bertujuan untuk memberitahu semua search engine yang ada (global) tuk detect blog y'all, lebih² lagi post y'all yang paling latest. Makna nya, y'all nye post yg baru je post at blog akan ada dalam Google nye dalam beberapa minit je. Banyak site yang supply web ping nie, n apa yang aku gunakan sekarang nie ialah Pingler and Ping My Blog. *Make sure ping setiap hari ya.

2. Submit URL site y'all at Google
hmm. Tak tahu la kalau ada orang yang da tahu ke belum. Google telah menyediakan khidmat tuk promote kan site/blog y'all. Y'all cuma perlu submit kan URL blog/site y'all khas tuk Google. Kalau ader search yang ada kaitan ngan site y'all, Insyaallah akan kuar dlm result. Cuma beza nye kuar dalam page bape je. hehe

3. Always update blog/entry
Very important thing. Sekurang-kurang nya y'all sepatutnya paling kurang post new entry at least 2-3 entry dalam seminggu. Kalau setiap hari 1 entry lagi bagus. Bila y'all selalu update blog/site n ping, search engine akan send askar² dorang untuk buat lawatan ke dalam site y'all. Kire nya kalau ade user yang ader search apa² yang ada kaitan dengan latest entry y'all, kebarangkalian lebih tinggi peluang tuk kuar dalam search result.

4. Masuk blog orang lain n tinggalkan komen
Don't be a silent reader. Kerap masuk blog orang lain n tinggalkan komen (sambil tu selit² kan url site y'all). Jika entry pada blog itu ada kaitan dengan salah satu post di site y'all, trackback y'all dibahagian link blog mereka.

5. Selalu exchange link
Selalukan la 'exchange link' or 'tukar² link' dengan owner site or blog yang baru y'all kenal. Insertkan URL site mereka di sidebar blog pada Blogspot or Wordpress.

6. Aktifkan RSS blog
Register Google Feedburner n enjoy advantage yang disediakan. RSS akan tolong untuk reader site y'all tuk subscribe site.

7. Expose link blog/site kat mana² je
Y'all sure ada Myspace, Friendster, Facebook, Tagged or else, kan? So expose link site y'all at shout box or status y'all. Even y'all nak komen or reply back friend yang baru approved, insert kan sekali link site y'all tuh. Rajin² la ckit kalau nk traffic site y'all hot.

8. Sumbat je apa² pada tags entry
Yang ini paling senang cuma ada yang malas je tak nak buat. Sambil y'all nak post entry baru tu, taip je apa² tag yang berkaitan dengan entry y'all tuh. Kalau ada user yang taip tags yang y'all buboh, lagi tinggi peluang site y'all show off.

*Tutorial nie di-edit n source from JustKhai (applause)

0 kata²:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
1011

15Malaysia